האלוף במיל' יום טוב סמייה: "צוק איתן" היתה כישלון בגלל בני גנץ

מוטי סבן No Comments on האלוף במיל' יום טוב סמייה: "צוק איתן" היתה כישלון בגלל בני גנץ

לפי הפרסום "במעריב" בני גנץ סיכם עם יו"ר העבודה אבי גבאי על הצבתו כמועמד לראה"מ מטעם מפלגת העבודה | אלוף פיקוד הדרום לשעבר, תוקף את בני גנץ כאחראי הישיר על כישלון "צוק איתן"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסכינים נשלפות עוד לפני ריקוד מחול הבחירות: האלוף במיל' יום טוב סמיה מי שהיה אלוף פיקוד הדרום, תקף היום (ראשון) את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, על רקע הפרסום של בן כספית ב"מעריב" על הצבתו כמועמד של מפלגת "העבודה" לראשות הממשלה.

האלוף במיל' יום טוב סמייה, לו הכרות רבת שנים עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, האם הוא חושב שההסכם בין אבי גבאי לבני גנץ הוא נכון: "זו פוליטיקה קטנה. זה סכסוכים, זה פרפורים שאני לא רוצה לעסוק בהם. אני לא מאמין באדם אחד שיקום ויציל את המדינה. לא בני גנץ ולא גבי אשכנזי", אמר סמיה בערוץ הכנסת.

האלוף לשעבר תקף באופן ישיר את הרמטכ"ל לשעבר: אני יודע על גנץ הרבה דברים שאני לא רוצה לדבר עליהם", הוסיף סמיה וקובע נחרצות:. "בצוק איתן צה"ל היה מוכן למלחמה? הוא לא היה מוכן. אם הצבא לא היה מוכן הרמטכ"ל אשם. עוד רמזים? מבני גנץ לא תבוא הישועה.

כמובן שחלק מהכישלונות שעליהם תוקף יום טוב סמייה את הרמטכ"ל לשעבר הם על כשלון "צוק איתן", במספר הרב של הימים שהמערכה התארכה ולכך ישנם מספר סיבות, אי רצון להשמיד את המנהרות מתחילת המערכה, עליהם התריעה בנט בקבינט כל הזמן, אירוע חטיפת החיילים, והקושי להכריע את חמאס, כנראה שלכך מכוון האלוף כי זה כשלון אישי של בני גנץ.

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שמצבו בסקרים בכי רע, החליט ללכת על מהלך חדש, בתום זמן ארוך של מגעים בין בני גנץ לאבי גבאי, לבסוף הוחלט כי גבאי יהיה יו"ר המפלגה בכל מקרה, גנץ יהיה המועמד לראה"מ, אם העבודה תצליח להרכיב את הממשלה גנץ יהיה ראה"מ וגבאי השר הבכיר ביותר.

בסקרים פנימים עולה כי מפלגת העבודה עם גנץ כמועמד לראשות הממשלה תקבל יותר מ20 מנדטים עוד לפני שגנץ דיבר על כך שהוא מעוניין להיות במפלגת העבודה, הסקר הזה נתן לאבי גבאי להבין שאולי זה המוצא היחיד להחזיר את העבודה לשלטון.

במקרה של הפסד גנץ חוזר לחייו האזרחיים וגבאי ממשיך להנהיג את המפלגה עד לפריימריז הבאים. יש לזכור כי בני גנץ ניהל מגעים גם עם אנשי ראה"מ בנימין נתניהו. הבחירות כרגע לא נראות באופק, אך שר האוצר דיבר על כך שהבחירות יתקיימו כמראה בתחילת 2019 או באמצע 2019.

 



0 תגובות